Pirmskolas izglītībā arvien lielāka uzmanība tiek pievērsta bērnu radošās domāšanas, problēmu risināšanas un praktisko iemaņu attīstībai. Viens no efektīvākajiem veidiem, kā to panākt, ir STEAM pieejas izmantošana, kas šajā mācību gadā ir viena no pirmsskolas grupu prioritātēm.
Pirmsskolas vecumā bērni vislabāk mācās caur rotaļām, tāpēc STEAM pieeja tiek ieviesta caur spēlēm, eksperimentiem un praktiskiem darbiem. Piemēram:
Lai bērni pirmsskolā varētu apgūt STEAM prasmes rotaļīgi un dabiskā veidā, skolotājām svarīgi piedāvāt aizraujošas aktivitātes un projektus. Mācību gada sākumā katra grupa izvēlējās tematu, kurā visās jomās izvirzītos sasniedzamos rezultātus realizēja īsākā vai garākā laika posmā:
“Zaķēnu” grupa - “Mazā Zīļuka ceļojums”;
“Mārīšu” grupa – “Rudens klāt!”;
“Bitīšu” grupa – “No sēklas līdz maizei”;
“Skudriņu” grupa - “Kas peld ūdenī?”;
“Rūķīšu” grupa – “Sēnes uz palodzes”.
Marta beigās skolotājas prezentēja paveikto pie prioritātes īstenošanas un analizēja, kādi ir skolotāju un bērnu ieguvumi, izmantojot STEAM pieeju. Secinājums – tā kļūst par svarīgu pirmsskolas izglītības pamatu, kas palīdz bērniem veidot izpratni par pasauli caur izziņu un praktisku darbošanos. Tāpēc tā ir ne tikai iespēja, bet arī nepieciešamība, lai pirmsskolas vecuma bērni augtu zinoši, radoši un gatavi nākotnes izaicinājumiem.
Sanita Meijere, pirmsskolas MK vadītāja